joi, 17 aprilie 2008

Dupa o munca asidua de cunoastere


Ei bine da, amfitrionul dumneavoastra isi incepe incet si sigur traiectul pe care si l-a propus, acela de a crea un mic coltisor dintr-o lume nebuna, unde impreuna cu cei ce imi sunt in asentiment vom patina pe norii de deasupra acestei lumi stranii ca sa nu spun lugubre, unde normalul se cauta in disperare ca si cum ar fi ceva anormal paradoxal vorbind ( aici radeti, merita)... lucru intalnit si in teatru de altfel dar sub un alt aspect :Cautarea de normal in teatrul comtemporan si nu numai a fost una dintre marile probleme puse in momentul crearii unui spectacol , ba mai mult decat atat, s-au facut teorii, scripturi din care mai tarziu persoanele care voiau sa incerce , sa testeze mai bine zis aceasta arta trebuiau sa le studieze. Dat fiind trecerea timpului inevitabila , am putut observa o transformare ale acelor teorii despre “cum sa fii normal” pe scena ,dar spre nici un fel de impresionare, nimic nou. Tranformarea a constat in limbajul explicativ al teoriilor in cauza si modul in care au fost dispuse spre a fi intelese. Degeaba dezvoltam o teorie despre cum ar putea fi transformat jocul actoricesc, despre gasirea personajului, bazata uneori pe propria noastra experienta pentru ca toate aceste lucruri s-au spus intr-un fel sau altul in scrierile marilor teoreticieni care mai apoi au fost disecate in diferite moduri care mai de care mai alambicate sau din contra transpuse foarte simplu spre a fi intelese foarte usor de invatacelul care se indreapta catre cea mai frumoasa, complicata si solicitanta arta.Atentie: dorinta mea este ca ceea ce se afla pe blog scris sa ramana venit din mintile fiecaruia si nu copiate din carti sau alte manuscrise.Altfel se pierde totul!

Un comentariu:

Anonim spunea...

imi cer scuze ca scriu anonim dar chiar nu am timp acum sa-mi fac cont- user ..imi voi face data viitoare,in fine! interesanta abordare a unui blog... de obicei blogurile sunt simplute, adica niste titluri si eventual niste poze ale detinatorului ...acesta se vrea mai mult a fi web site decat blog, oricum este ceva intre si acest lucru il face sa fie mai interesant.apoi subiectele intr-un blog sunt destul de puerile, simplute, ma surprins a doua postare in care comentul tau a fost mai mult decat bun.o sa in incerc sa ma implic si eu in discutiile blogului de cate ori voi avea ocazia!~o zi buna! Mary